FANDOM

Jestem Tutaj

— Ib

Ib
Chara ib
Tytułowa bohaterka
Lat 9
Płeć Żeńska
Kolor włosów Brąz
Kolor oczu Czerwień
Kolor róży Czerwony
Status
Żyje

Promise of Reunion

Memory's Crannies

Forgotten Portrait

Together, Forever

Nie żyje

Ib All Alone

Welcome to the World of Guertena

A Painting's Demise

Sacrifice (Green Edition)

Przyczyna Śmierci Wrogowie z przeklętej Galerii wyrywają jej wszystkie płatki

Zasnęła na końcowym łóżku (v 1.04)

Poświęciła się i wyrwała wszystkie swoje płatki ze swojej róży (Green Edition)

Może szukałeś artykuł o grze Ib?

Ib - (イヴ Ivu jest tytułową i równocześnie główną bohaterką horroru IB. Ona, wraz Garry'm i Mary (v1.04), jest jedną z kilku postaci, które gracz może kontrolować.

Wygląd ZewnętrznyEdytuj

Ib jest dziewięcioletnią dziewczynką z prostymi brązowymi włosami i czerwonymi oczami. Nosi białą koszulę z długimi rękawami ozdobioną czerwoną apaszką i spódniczkę w tym samym kolorze. Na nogach ma czarne podkolanówki oraz czerwone buty z białymi podeszwami i czarnymi sznurówkami. Jej strój jest bardzo podobny do Japońskiego mundurka szkolnego. Ma również grzywkę która nie jest prosto ścięta.

OsobowośćEdytuj

Osobowość Ib zależy od wyborów gracza. Innymi słowy, osobowości Ib jest nieznana, ponieważ to gracz ją kreuje. Wybory gracza z jej osobowości wpływają na zakończenie gry (wybory gracza wpływają na sposób rozmowy do Garry'ego i Mary ). Jednak Ib jest pokazana jako bardzo odważna, spokojna i miła dziewczynka. Jest małomówna ponieważ w grze bardzo rzadko rozmawia, są jednak wyjątki kiedy odpowiada krótko i zwięźle na zadane pytania. Jest również bardzo wrażliwa np. kiedy musiała zostawić Mary w tyle. W przeciwieństwie do Garry'ego, nie wyraża często swoich uczuć. Ze względu na swój wiek, Ib jest bardzo niewinna i naiwna. Nie może również odczytać niektórych słów galerii i nigdy nie wie, co się dzieje. Na przykład, w jednym z zakończeń, w którym Garry umiera, Ib, widząc jego ciało myśli, że poszedł spać.

RóżaEdytuj

Jej Róża jest czerwona i jest symbolem miłości i współczucia, w zależności od języka kwiatów. W przeciwieństwie do Garry'ego, jej róża ma tylko pięć płatków. Może dlatego, iż dziewczynka jest o wiele młodsza i słabsza.

Ponadto, możliwe jest, że kolor róży Ib jest taki z powodu jej osobowości. Czerwony opisuje dobroć, energię (zazwyczaj dzieci mają energię), odwagę, żywość i silną pozycję psychiczną.

HistoriaEdytuj

Historia Ib zaczyna się, kiedy dziewczynka odwiedza Galerie Sztuki Guertena. Rodzice pozwalają małej bohaterce rozejrzeć się po galerii samej. W końcu przesz przypadek trafia do dziwnego świata. Po zwiedzeniu tego dziwnego świata, Ib znajduje czerwoną różę.

Gdy Ib zaczyna szukać wyjścia znajduje Garry'ego. Mężczyzna leży nieprzytomny na podłodze, mocno ściskając w dłoni malutki klucz. Po tym, jak Ib bierze od niego klucz, dziewczynka wchodzi do pokoju, który wcześniej był zamknięty. Wtedy Ib ma za zadanie odebranie niebieskiej róży, którą niszczy Lady in Blue. Kwiat należy do Garry'ego.

Sposób zachowania Ib w stosunku do Garry'ego zależy od gracza i samej gry, lecz na pierwszy rzut oka Garry traktuje ją jak młodszą siostrzyczkę. Ponadto, gdy spotykają Mary, ta próbuje się pozbyć Garry'ego by być blisko z Ib. W pewnym momencie Garry mówi głównej bohaterce, że Mary jest namalowana i nie jest prawdziwym człowiekiem, po czym ją zostawiają. Przechodzą wtedy do Szkicownika.

RelacjeEdytuj

Garry Edytuj

Ib traktuje Garry'ego jak on ją. Bardzo go lubi bo przy nim czuje się bezpiecznie. Garry bardzo dba, aby Ib nic się nie stało, przez to sam nie raz wpadał w tarapaty. Jeśli osiągnie się 8 punktów w relacji z Garry'm, Ib może mu dać chusteczkę. Ponieważ to gracz wybiera większość wyborów Ib z Garrym, nie wiele można powiedzieć o ich rzeczywistych relacji.

Mary Edytuj

Kiedy Ib pierwszy raz spotyka Mary dziewczynka cieszy się, że może razem z nią szukać wyjścia. Ib traktuję ją jak koleżankę, Mary natomiast jak siostrę lub bliską przyjaciółkę. Aby być bliżej Ib, Mary próbuję pozbyć się Garry'ego. Ib jednak woli chłopaka, ponieważ zna go dłużej.

Matka Edytuj

Niewiele wiadomo na temat związku Ib z matką, ale zakłada się że są całkiem dobre, gdyż Ib często o niej mówi.

Ojciec Edytuj

Niewiele wiadomo na temat związku Ib z ojcem, gdyż prawie o nim nic nie mówi podczas gry. Ib i jej ojciec wydają się być w stosunkowo dobrych warunkach, zwłaszcza, że Kouri nie raz wstawiał ich razem w obrazkach.

CiekawostkiEdytuj

  • Ze względu na swój wiek, Ib nie może przeczytać wiele słów, zamiast tych trudnych słów pojawiają się one jako "???". Lecz "???" znikają, gdy jest z Garry'm, ponieważ on często jej pomagał w czytaniu.
  • Jej ulubione rzeczy to omlety i króliki, a najmniej lubiane to zielona papryka i ćwiczenia.
  • Ib wygląda na bardziej odważną od Garry'ego ze względu na jej niewinne zachowania, które jest spowodowane przez naiwność jej wieku.
  • Jeśli Garry umrze, Ib mówi że poszedł spać i że za chwilę się obudzi. Możliwe że jest ona zbyt młoda, by wiedzieć, że on jest rzeczywiście martwy, lub nie chce zrozumieć tego, co się z nim stało.
  • Imię IB może być odmianą "Eve", jak "Nazwa iVu" (IB w Romaji) to japońska wymowa nazwy "Eve".
    • Imię Ib może znaczyć ,,Isabelle"
      • Jej nazwą może być również krótka forma / na podstawie japońskiego słowa "Ibara", co przekłada się na "cierń".

Galeria Edytuj